bed

Nighty-Night Colours; Auping x RENS.

Nighty-Night Colours; Auping x RENS. - gimmii

Ontwerpstudio RENS


Ook dit jaar brachten wij (Corien Juffer en ik!) weer een bezoek aan de Dutch Design Week in Eindhoven. Zoals ieder jaar doen we hier een hóóp inspiratie op, ontdekken we mooie, nieuwe producten voor in de Gimmii shop én natuurlijk kletsen we lekker bij met de ontwerpers! Op het - altijd weer indrukwekkende - Piet Hein Eek terrein in Eindhoven namen wij een kijkje bij het ontwerpduo Renee Mennen en Stefanie van Keijsteren, die samen studio RENS vormen. RENS is een op onderzoek gebaseerde ontwerpstudio, waarin kleur over het algemeen de hoofdrol speelt. “Kan porselein zichzelf kleuren? Wat is er nodig om een verzameling tapijten nieuw leven in te blazen?”. De uitkomsten worden verwerkt in expressieve presentaties en bijzondere ontwerpen. Studio RENS heeft samengewerkt met o.a. Cor Unum Ceramics, Desso, het Zuiderzeemuseum, Canon en Baars & Bloemhoff.

Kleurenstudie voor Auping


Voor bedden- en matrassenspecialist Auping deed studio RENS een uitgebreide kleurenstudie. De prachtige en vooral ook zeer indrukwekkende presentatie werd getoond op deze 16e editie van de Dutch Design Week. Auping is er van overtuigd dat goed slapen bijdraagt aan een gezond en energiek leven en werken dan ook aan het ultieme slaapcomfort en richt zich dan ook op de individu. ‘Maatwerk’ is bij Auping vanzelfsprekend. Met behulp van de ordergeschiedenis en verkoopcijfers van Auping heeft studio RENS geanalyseerd welke kleuren, materialen, soorten stoffen er nu precies het meest worden verkocht. Hierbij werd ook onderscheid gemaakt tussen de verschillende landen waarin Auping verkocht wordt. In de studio van RENS presenteerden zij op een zeer bijzondere – beeldende – wijze de resultaten van de studie. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er kippenvel van kreeg.. Wat gaaf om eigenlijk een soort ‘kunst’ te maken van verkoopcijfers. En daarbij; dit geeft een véél beter beeld dan cijfertjes op papier.
RENS AUPING Ddw2017 Foto Gimmii

Nieuwsgierig makend..


Dat het grotendeel van de consumenten voor een neutrale, tijdloze kleur kiest; dat is wel bekend (en ook hier zeer goed zichtbaar!). Maar wat mij wél opvalt is dat de Duitsers – in verhouding tot de Nederlanders, Belgen en Scandinaviërs – tóch ook wel voor ietwat kleur (voornamelijk in de stoffen!) durven te kiezen. Verder had ik het percentage ‘hout’ in Scandinavië hoger verwacht. Wat mij persoonlijk heel erg nieuwsgierig maakt is; wie kopen dan precies die kleurrijke bedden? Bij welke dealer? Welke provincie? Hoe ziet hun woning er uit? Komen zij uit de ‘interieur-/modebranche’? Kortom; ik word hier dus héél nieuwsgierig van én krijg zin om ook zo’n studie te gaan doen!

Youtube


Meer zien? Check het filmpje van Auping en Studio RENS op Youtube:

 
RENS NIGHTY NIGHT 04 1
 
RENS NIGHTY NIGHT 05
 
RENS NIGHTY NIGHT 06 1
 
RENS NIGHTYNIGHT PHOTO AISHA ZEIJPVELD 04
 
RENS NIGHTYNIGHT PHOTO AISHA ZEIJPVELD 05
 
RENS NIGHTYNIGHT PHOTO AISHA ZEIJPVELD 07
 
RENS AUPING Nighty Night Colours Ddw Foto Gimmii
 
RENS Auping Colours Ddw Dutch Design Foto Gimmii
 
Aupingxrens Colour Study
 
AupingXrens Color Ddw 2017 Foto Gimmii
 
RENS Kleur Dutch Design Week Foto Gimmii
 
AupingXrens Kleurstudie Verkoop Bedden Foto Gimmii
 
Photography: Aisha-Zeijpveld en Ronald Smits

Volgende lezen

Dutch Design Week 2017; de Gimmii route - gimmii
Tonnetje rond - gimmii

Laat een reactie achter

Deze site wordt beschermd door recaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.