Vandaag is ROOD... Het duo rENs heeft een enorme fascinatie voor deze kleur en haar associatieve eigenschappen. Ze experimenteren er rustig op los met rood pigment en verschillende materialen. Heb je al eens kennis gemaakt met hun encouter van roodpigment met textiel of keramiek?
Het proces dat rENs doorloopt is fascinerend, maar de esthetische waarde van de eindproducten zijn zo mogelijk nog fantastischer. Hier besteden we aandacht aan ROOD Wood samples, the making of en de wandaccessoires als resultaat.

Hoe reageert hout op rood pigment?
rENs trachtte antwoord te vinden op de volgende vragen omtrent hout. Hoe reageren verschillende houtsoorten op onderdompeling in rood pigment? Hoe beïnvloedt dat de tekening van het hout, en in welke mate is de houtsoort weer van invloed op de kleur? Renee en Stefanie arrangeerden zodoende een ontmoeting tussen pigment en hout om op die vragen het antwoord te vinden. Dit leidde tot de serie monsters in verscheidene tinten rood: ROOD Wood samples.ROOD Wood samples
Het eindresultaat lijkt in eerste instantie wellicht minder spectaculair dan de re-vive wandkleden of het Reddish keramiek, maar juist door de eenvoudige vormgeving komen de eigenschappen van het hout en de kleur rood juist enorm goed tot hun recht. Prachtige ogenschijnlijke eenvoudige wandaccessoires met natuurlijke detaillering, waar je nooit op uitgekeken raakt.Wanddecoratie van rENs
Te mooi om niet aan je muur te willen hangen. rENs heeft gekozen voor de houtsoorten tulpenhout, populieren multiplex, multiples, purperhart hout of essenhout en die laten daten met het rode pigment. De ROOD Wood Samples zijn mooi alleen op je muur, maar wanneer je ze styled met meerdere exemplaren krijgt je de volle betekenis van verschillen in houtsoort en kleurreactie. Zo mooi! Wij zijn heel blij bij dat deze ROOD Wood Sample collectie exclusief bij ons te koop is in de Gimmii webshop.









Laat een reactie achter
Deze site wordt beschermd door hCaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van hCaptcha zijn van toepassing.